Strategie modrého oceánu

Strategie modrého oceánu

Strategie modrého oceánu je pojem, který razí W. Chan Kim a Renné Mauborg (a zároveň je to titul jejich knihy Strategie modrého oceánu, která se stala bestselerem na pěti kontinentech a byla přeložena do 43 jazyků).

Hlavní myšlenka této strategie je, nebojovat ve starých, do krvava zbarvených vysoce konkurenčních vodách na trhu (tradiční „rudé oceány“), ale vytvořit nové trhy, „modré oceány“.

Pro mě je modrý oceán jednoznačně taková klientela, která by nevyužila služeb tradičních realitních kanceláří, ale moje alternativní pomoc jim přijde vhod. Důvodů, proč mnoho lidí nedůvěřuje tradičním zprostředkovatelům natolik, že raději zkouší prodat svoje nemovitosti sami, je víc. Hlavně je to nedůvěra ve schopnosti a solidnost zprostředkovatele, ruku v ruce (v nepřímé úměře) k výši provize. Tyhle dvě základní věci jsou spojité nádoby.

Já se snažím tenhle poměr „cena/výkon“ mít pro klienta co nejlepší. Pracuji s lidmi, kteří mě chtějí a důvěřují mi (to se vrací oběma stranám v podobě nadprůměrné úspěšnosti prodeje) a zároveň jsem schopen pro ně pracovat za nízkou odměnu. To je lety praxe vyladěno k dokonalosti.

Místo boje o poptávku poptávku vytvářím, a spíše ji ani nestíhám uspokojovat. Napodobit tento přístup je pro konkurenci obtížné, protože uvedený poměr přínosu pro klienta a ceny nejsou v zásadě schopni dosáhnout. Jak je to možné, uvádím jinde.

Množství lidí, kteří nedůvěřují tradičním realitním kancelářím je značné, takže jde opravdu o bezbřehé moře. Také díky tomu dokážu pracovat tak efektivně, (Tajemství efektivity), s těžko napodobitelnými podmínkami pro své klienty. To je moje Strategie modrého oceánu v praxi.

Strategie modrého oceánu

Strategie modrého oceánu